 
		Beijer fortsätter kampen mot prostatacancer – huvudpartner till Mustaschkampen för nionde året i rad
Beijer Byggmaterial är stolta över att för nionde året i rad vara huvudpartner till Mustaschkampen, Prostatacancerförbundets årliga kampanj för att öka medvetenheten kring prostatacancer och manlig hälsa. Beijer fortsätter sitt engagemang genom att sälja blå kampanjprodukter i alla sina varuhus och online – där 20% av försäljningen går direkt till Mustaschkampens livsviktiga arbete.
– Vi möter dagligen hantverkare som sliter hårt och inte alltid prioriterar sin egen hälsa. Därför känns Mustaschkampens arbete extra viktigt för oss. Som Sveriges ledande byggmaterialkedja vill vi bidra till att fler uppmärksammar detta och faktiskt går och testar sig. Det kan rädda liv, säger Geir Thomas Fossum, VD på Beijer Byggmaterial.
Under årets kampanj, som pågår mellan 1 november och 31 december, uppmanar Beijer sina kunder och samarbetspartners att stötta kampen genom att välja de blå produkterna. Genom engagemanget i Mustaschkampen vill Beijer fortsätta göra skillnad och bidra till längre och friskare liv.
– Vårt långsiktiga partnerskap med Mustaschkampen är något vi är mycket stolta över. Det har blivit en naturlig del av Beijers samhällsengagemang och uppskattas både av våra kunder och medarbetare, säger Geir Thomas Fossum.
Det här är Mustaschkampen
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årliga kampanj som syftar till att öka medvetenheten kring prostatacancer , Sveriges vanligaste cancersjukdom, och främja manlig hälsa. Kampanjen kombinerar humor och allvar för att uppmärksamma att tidig upptäckt räddar liv. Mustaschen är kampanjens signum.
 
     
     
     
     
		 
	
Rekommendera Kommentarer